[O1] Prośba o pomoc w sprawie mojej Octavki

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • marcozoltar
    Classic
    • 2013
    • 3

    [O1] Prośba o pomoc w sprawie mojej Octavki

    tego, że jest belka z tyłu a nie wielowahacz to i tak duża większość kupujących nie zauważy

    przypomina mi się jak kiedyś anglicy z programu 5th gear zrobili sondę na temat bmw i okazało się że 7 na 10 kierowców myślało, że ma napęd na przód :wink:
    witam skodowiczów
  • smalczyk14
    Classic
    • 2012
    • 13

    #2
    [O1] Prośba o pomoc w sprawie mojej Octavki

    Witam
    Z moją Octavią cały czas coś się dzieje (sprawy związane z silnikiem). Ostatnio walnęła mi sonda lambda. Po jej wymianie i podpięciu pod komputer u mechanika, stwierdził, że padł przepływomierz powietrza, za co swoje skasował. Przepływomierz kupiłem i założyłem, od kolegi pożyczyłem kabel do komputera i wyskoczył mi taki błąd :
    16486 P0102 4066 Przepływomierz powietrza (MAF) - niskie napięcie wyjścia
    Pytanie: czy coś mogłem zrobić nie tak? Jeśli macie jakąś podpowiedź to byłbym wdzięczny.

    Dodatkowo od dłuższego czasu mam walniętą pompę powietrza wtórnego (mechanik mówił, że z tym błędem można jeździć, bo szkoda wydawać 1200zł na nową) więc jeżdżę. I też na vag'u pojawiają mi się takie błędy (prośba o sprawdzenie i pomoc):
    17859 P1451 45C3 System powietrza wtórnego AIR - zwarcie do masy
    17829 P1421 45A5 Zawór / cewka powietrza wtórnego AIR - zwarcie do masy
    17833 P1425 45A9 Elektrozawór przewietrzania z węglem aktyw. EVAP - zwarcie do masy

    Czy to jest związane z pompą czy może coś innego? Byłbym wdzięczny na odpowiedź.

    W pliku jest screen z wyniku testu.
    Załączone pliki

    Komentarz

    • richi9
      Rider
      • 2011
      • 427

      #3
      A czy po podpięciu przepływomierza kasowałeś błędy? Od tego trzeba zacząć...
      Co do pompy to faktycznie nie ma to wpływu na jazdę...
      Natomiast ten zawór evap może mieszać więc jeżeli tak jęździsz to wypnij przyłącza oparów do dolotu i zaślep...

      Komentarz

      • smalczyk14
        Classic
        • 2012
        • 13

        #4
        Tak błędy były kasowane i tak jakby problem nie został rozwiązany.
        Co do złącza evap, powiem szczerze, że nie wiem o czy mówisz (nie znam się aż tak na autach), mógłbyś napisać gdzie to jest, jak to zrobić i jak zaślepić ? Będę wdzięczny.

        A teraz dodatkowy problem, który zauważyłem. Jak auto stoi i silnik pracuje, średnie spalanie rośnie w zawrotnym tempie do poziomu 60l/100km. Po za tymi błędami, co są na górze nic więcej nie wyskakuje. Jakieś sugestie ?

        Komentarz

        Pracuję...